Thursday, August 9, 2007

နံက္ခင္းတစ္ခုရဲ႕ တနဂၤေႏြ

အခန္း ( ၁ )

ခ်မ္းစိမ္႕စိမ္႕ ေလေျပနဲ႕အတူ အလင္းေရာင္ ေရာက္မလာေသးခင္ အေမွာင္က်န္ေနဆဲ နံက္ခင္းတစ္ခုမွာ ဥႀသတြန္သံကို ကြ်န္ေတာ္ၾကားရတယ္။ တမာပြင္႕ ရနံ႕ေတြကေတာ႕ ပါမလာခဲ႕ဘူး။

ေႏြရာသီနဲ႕ မတူတဲ႕ ေႏြရာသီမွာ ဥႀသတြန္သံတစ္ခုထဲကိုဘဲ ကြ်န္ေတာ္ၾကားေနရပါတယ္။တမာပင္ေတြ ၊ ထေနာင္းပင္ေတြ မရွိတဲ႕ေနရာမွာ ဥႀသတြန္သံကေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္႕အတြက္ ေႏြဦးရာသီတစ္ခုကို အမွတ္တရျဖစ္ေစဖို႕ တစ္ခုတည္းေသာ အမွတ္တရတစ္ခုပါ။

ကြ်န္ေတာ္ကေန ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ အိမ္လို႕ သတ္မွတ္ထားတဲ႕ ကြ်န္ေတာ္ေနထိုင္တဲ႕ အခန္းက်ဥ္းေလးရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ကတဆင္႕ အျပင္ကို ၾကည္႕လိုက္ေတာ႕ အေမွာင္ထဲက လမ္းမေပၚမွာ ေၾကြက်ေနတဲ႕ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြကို ေတြ႕ရတယ္။

သစ္ရြက္ေၾကြေတြဟာ လမ္းမေပၚမွာ ေၾကြက်ေနတာေတာင္ ကြ်န္ေတာ္႕အတြက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖန္ဆင္းေပးေနသလို ကဗ်ာဆန္ဆန္နဲ႕ လွပေနၾကေသးတယ္။ေလာကႀကီးကို တဖက္တလမ္းကေန အလွဆင္ေပးေနၾကတယ္ လို႕ဘဲ ကြ်န္ေတာ္ျမင္မိပါတယ္။ဒီေန႕တစ္ေန႕လံုး အဲဒီ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြေၾကြေနတဲ႕ လမ္းကေလးေဘးက မေလးရွားပိေတာက္ ပင္ႀကီး ေအာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္သြားထိုင္ေနလိုက္မယ္။

ၿပီးရင္ .....

တစ္ခါတုန္းက သစ္ရြက္ေၾကြေတြနဲ႕ လွပတဲ႕ လမ္းကေလးကို သတိရေနလိုက္မယ္။ တခါတုန္းက သစ္ရြက္ေၾကြေတြနဲ႕ လမ္းကေလးကေတာ႕ လမ္းေဘးႏွစ္ဘက္မွာ တမာပင္ေတြ အတန္းလိုက္ စီစီရီရီ ေပါက္ေနၾကတယ္။အပင္ေတြရဲ႕ အလယ္က လမ္းကေလးေပၚမွာေတာ႕ အညိဳေရာင္ သစ္ရြက္ေၾကြေတြဟာ လမ္းကေလးရဲ႕ မ်က္စိတဆံုး ေၾကြက်ေနတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ေတြေရာက္တိုင္း ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ ေက်ာင္းအားလပ္တဲ႕ ရက္ေတြမွာ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြ ေၾကြေနတဲ႕ လမ္းေဘးက ရွားရွားပါးပါး အရိပ္အနည္းငယ္ ေပးႏိုင္တဲ႕ တမာပင္ေအာက္မွာ ထိုင္ၿပီး အဲဒီလမ္းကေလးကို ေငးၾကည္႕ေနမိတယ္။

ေနာက္ၿပီး ဒီအခ်ိန္ရာသီေရာက္တိုင္း ကြ်န္ေတာ္စြဲစြဲျမဲျမဲ သီဆိုတတ္တဲ႕ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ ရဲ႕ " ေႏြရာသီ၊ အညာေႏြ " ဆိုတဲ႕ သီခ်င္းကို တိုးတိုးေလး ညဥ္းဆိုမိတယ္။ ေႏြဦးရာသီေအာက္က အဲဒီလမ္းကေလးရဲ႕ အလွဟာ ကြ်န္ေတာ္႕မ်က္လံုးေတြထဲက ဒီေန႕ထက္ထိ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေသး သလို ..... လမ္းကေလးကို ကြ်န္ေတာ္ မေရာက္ျဖစ္ခဲ႕တာလည္း တစ္ဆယ္႕သံုႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ႕ပါၿပီ။

အဲဒီအခ်ိန္ ၊ အရြယ္တုန္းက " ဘ၀ဆိုတာ ဘာမွ မတည္ျမဲပါဘူးဟာ ... " လို႕ ၾကီးၾကီး က်ယ္က်ယ္ စကားေတြ အျမဲတမ္းေျပာတတ္တဲ႕ ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းခ်စ္သူ ေကာင္မေလးေရာ ... " သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြ ေၾကြေနတဲ႕ လမ္းကေလးေပၚကို ေရာက္လာျဖစ္ေသးသလား " လို႕ ကြ်န္ေတာ္ေမးစပ္းၾကည္႕ခ်င္ေနတယ္ ။

အကယ္၍ ေရာက္လာခဲ႕ရင္ေရာ .... ၊ တခါတုန္းက ေႏြဦးရက္ေတြကို သတိရေနမလား ။ ဒါမွမဟုတ္ သူမရဲ႕ ဘ၀အေဖာ္ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႕မ်ား ဒီလမ္းကေလးေပၚကို ေရာက္လာမလား လို႕လည္း ကြ်န္ေတာ္ေတြးေတာမိျပန္တယ္ ။ အခု အခ်ိန္မွာေတာ႕ တခါတုန္းက သူမေျပာခဲ႕တဲ႕ " ဘ၀ဆိုတာ ဘာမွ မတည္ျမဲပါဘူး ဟာ ... " ဆိုတဲ႕ စကားေလးကိုဘဲ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္လည္ၾကားေယာင္ ေနမိတယ္ ။

မတည္ျမဲတဲ႕ ေဟာဒီဘ၀မွာ ကြ်န္ေတာ္ေလွ်ာက္ခဲ႕တဲ႕ သစ္ရြက္ေၾကြေတြနဲ႕ လမ္းကေလးေရာ တည္ျမဲေနပါဦးမလား ။ လမ္းကေလးေပၚမွာ ေႏြဦးရာသီရဲ႕ သရုပ္သ႑န္ကို ပီျပင္ေအာင္ ေဖၚက်ဴးေနတဲ႕ ဥႀသငွက္ေတြေရာ ဒီအခ်ိန္ရာသီရဲ႕ သဘာ၀ဆန္ဆန္ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ကို ေဖၚက်ဴးေနၾကဦးမလားလို႕ ကြ်န္ေတာ္ သတိတရ လြမ္းဆြတ္မိျပန္တယ္ ။


အခန္း ( ၂ )

ဒီေန႕တနဂၤေႏြေန႕ရဲ႕ နံက္ခင္းဟာ တခါတုန္းက ကြ်န္ေတာ္ေလွ်ာက္ခဲ႕ဘူးတဲ႕ သစ္ရြက္ေၾကြေတြနဲ႕ လမ္းကေလးလို တိတ္ဆိတ္ျခင္းေတြနဲ႕ ေပြ႕ဖက္ေနျပန္တယ္။ လူသြားလူလာ လံုး၀မရွိတဲ႕ လမ္းကေလးဟာ ဒီလိုတနဂၤေႏြရဲ႕ နံက္ခင္းမွာ ေျခာက္ေသြ႕ တိတ္ဆိတ္မႈေတြနဲ႕ဘဲ လွပလို႕ေနျပန္ပါတယ္ ။

ကဗ်ာဆရာ ၾကည္ေမာင္သန္း ရဲ႕ " အရွိန္ျပင္းျပင္း ကားတစ္စင္းေပၚက တနဂၤေႏြ " ဆိုတဲ႕ကဗ်ာကို ကြ်န္ေတာ္ဖတ္ခဲ႕ဘူးတယ္။ တနဂၤေႏြေန႕ဟာ တိတ္ဆိတ္ေသြ႕ေျခာက္မႈေတြ ထဲမွာဘဲ ဘာေၾကာင္႕မ်ား အထီးက်န္မႈေတြနဲ႕အတူ လွပေနတယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ မေတြးမိဘူး။ ေနာက္ၿပီး ဘယ္အခ်ိန္ ၊ ဘယ္ကာလ ၊ ဘယ္သူေတြ က စၿပီးေတာ႕ တနဂၤေႏြ ဆိုတာကို အားလပ္ရက္ အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ႕ၾကတယ္ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး ။

ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႕ တနဂၤေႏြေန႕ကို ခ်စ္တယ္ ။

ေဟာဒီ ေလာကၾကီးထဲကို ကြ်န္ေတာ္ စတင္ရာက္လာတာဟာလည္း တနဂၤေႏြေန႔မွာ ပါဘဲ။ ျမန္မာဘုရင္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုးနန္းေတာ္ အတြင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ အေမက ေမြးဖြားေပးခဲ႕တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ႕ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြမ်ားတဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕အိမ္မွာ တနဂၤေႏြေန႕ ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ အေဖက ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲ ကိုဘဲ ေခၚၿပီး သားအဖႏွစ္ေယာက္ ရုပ္ရွင္သြားၾကည္႕ၾကတယ္ ။ ေနာက္ၿပီးရင္ အင္း၀ အေအးဆိုင္မွာ အေအးေသာက္ ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အေဖနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္နဲ႕ ၾကည္႕ခဲ႕ရတဲ႕ ရုပ္ရွင္ကားေတြထဲမွာ " ဆဲဗင္းႏိုက္ အန္ ဂ်ပန္ " ဆိုတဲ႕ ဇာတ္လမ္းေလးကို ကြ်န္ေတာ္ ဒီေန႕ထက္ထိ သတိတရ ရွိေနဆဲပါ။

ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းခ်စ္သူ ေကာင္မေလး ကလည္း အဲဒီဇာတ္ကားေလးကို သူႀကိဳက္တဲ႕အေၾကာင္း ေျပာျပဖူးတယ္။ တနဂၤေႏြေန႕ မွာဘဲ ေမြးရပ္ေျမကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ စြန္႕ခြာခဲ႕ရတယ္။ ယံုၾကည္မႈေတြ တေပြ႕တပိုက္နဲ႕ ေရွ႕ဆက္ရမယ္႕ ခရီးအတြက္ ၀မ္းနည္းစြာနဲ႕ စြန္႕ခြါခဲ႕ရတဲ႕ ေမြးရပ္ေျမမွာ ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္တဲ႕ သစ္ရြက္ေၾကြေတြနဲ႕ လမ္းကေလးနဲ႕အတူ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းခ်စ္သူ ေကာင္မေလးကိုလည္း ထားရစ္ျပစ္ခဲ႕မိတယ္။

ထားရစ္ျပစ္ခဲ႕ မိတယ္လို႕ ေျပာမိေပမယ္႕ တကယ္ေတာ႕ သူတို႕ကဘဲ ကြ်န္ေတာ္႕ကို ေမြးရပ္ေျမကေန ထြက္ခြါေအာင္ လုပ္ခဲ႕ၾကတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္႕ သူငယ္ခ်င္း ခ်စ္သူေကာင္မေလးရဲ႕ မိသားစု အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြက တိုက္ေတနီယံ တံတိုင္းအထပ္ထပ္နဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏွစ္ဦးရဲ႕ ဆက္ဆံေရးေတြကို ကာရံထားခ်င္ၾကတယ္။ တကယ္ဆို ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏွစ္ဦးကလည္း ခ်စ္သူရည္းစားေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ အတူသြား အတူလာ သူငယ္ခ်င္း အဆင္႕ကေန ေက်ာ္ခ်င္ခ်င္ျဖစ္ေနတဲ႕ သူငယ္ခ်င္းခ်စ္သူေတြပါ။ ဒီေန႕ထက္ထိ သူမရဲ႕ ေမြးရာပါ ေခြလိပ္ေ၀႕၀ဲေနတဲ႕ ဆံႏြယ္ေပ်ာ႕ေပ်ာ႕ေလးေတြကို တခါမွ မနမ္းခဲ႕ဘူးသလို ..... သူမရဲ႕ ကဗ်ာအျမဲတမ္းေရးတတ္တဲ႕ လက္ဖ၀ါး သြယ္ႏုႏုေလးကိုလည္း မိမိရရဆုပ္ကိုင္ၿပီး တခါမွ လမ္းမေလွ်ာက္ဖူးပါဘူး။

ရင္ထဲကိုယ္စီ ေပါက္ဖြားခါစ ခ်စ္ရည္ဖ်န္းထားတဲ႕ ပန္းဥယ်ာဥ္ႀကီး တစ္ခုကို ပိုးသတ္ေဆ နဲ႕ အဖ်န္းခံခဲ႕ရသလို ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ပြင္႕လုဆဲဆဲအခ်စ္ဖူးေတြဟာလည္း ရင္ထဲကိုယ္စီမွာဘဲ နားလည္စြာနဲ႕ သိမ္းဆည္းထားခဲ႕ၾကရပါတယ္။

တခါတေလေတာ႕လည္း .... ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏွစ္ဦးရဲ႕ၾကားက တိုက္ေတနီယံ တံတိုင္းအထပ္ထပ္ကို အတားအဆီးေတြ ၾကားကေနဘဲ ေက်ာ္ျဖတ္ျပစ္လိုက္ခ်င္တယ္။ ၿပီးရင္ ဟိုး ... ၀န္ရိုးစြန္းဖက္မွာ ေရခဲကို အိမ္ေဆာက္ ၊ ေရခဲေရအတူတူေ၀ာက္ၿပီး ေအးျမတဲ႕ဘ၀တစ္ခုကို ထူေထာင္ျပစ္လိုက္မယ္လို႕ စိတ္ကူးမိျပန္တယ္။

အခန္း ( ၃ )

ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ အိမ္လို႕သတ္မွတ္ထားတဲ႕ အခန္းက်ဥ္းကေလးရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ကတဆင္႕ သစ္ရြက္ေတြေၾကြေနတဲ႕ လမ္းကေလးကိုၾကည္႕လိုက္ေတာ႕ ဖိလစ္ပိုင္အမ်ိဳးသမီးတစ္စု ဘုရားေက်ာင္းသြားတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ဒီႏိုင္ငံမွာ လာၿပီးအလုပ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ႕ ဖိလစ္ပိုင္အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ တနဂၤေႏြေန႕ရဲ႕ နံက္ခင္းတိုင္းမွာ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းကို သြားၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဆိုရင္ေတာ႕ မဟာျမတ္မုနိဘုရားမွာ မ်က္ႏွသစ္ေတာ္ေရ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ေနတဲ႕ အခ်ိန္မ်ိဳးေပါ႕။

ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ေရာက္ရင္ တစ္ဆယ္႕သံုးႏွစ္ေက်ာ္အတြင္းမွာ အရမ္းကို ေျပာင္းလည္းသြားတဲ႕ ေမြးရပ္ေျမကို ေတြ႕ရလိမ္႕မယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္႕အေမေရးလိုက္တဲ႕ စာထဲမွာ ေျပာထားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ သိခ်င္တာက ေျပာင္းလဲသြားတာေတြအထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းခ်စ္သူ ေကာင္မေလးေရာ ပါသြားမွာလား .... ။ အဆင္ေျပတဲ႕ တေန႕မွာ ေႏြရာသီကို ေရခဲစိမ္ ရွန္ပိန္တစ္ခြက္လို ေမာ႕ေသာက္ျပစ္လိုက္မယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ အေတးထားလိုက္မိပါတယ္။

ေႏြရာသီနဲ႕ မတူတဲ႕ ေႏြရာသီဟာ အေမွာင္ထဲမွာ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနဆဲ .....။ ေရခဲစိမ္ ရွန္ပိန္အရက္တစ္ခြက္ ဘယ္ေတာ႕ေသာက္ရမလဲ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ မသိဘူး ။ ဒီေႏြရာသီမွာ ကြ်န္ေတာ္ၾကားေနရတာက ဥႀသတြန္သံ တစ္ခုတည္းရယ္ပါ ။

No comments: