ကိုယ္နဲ႔ အယူ၀ါဒ အေတြးအျမင္မတူတိုင္း အဆိုးျမင္၀ါဒီလို႕ အလြယ္တကူ ေခါင္းစဥ္တပ္လို႔ မရပါဘူး။ "ယံုၾကည္မႈ" ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ အျမင္ ၂ခုအတြက္ ဗုဒၶက ကာလမသုတ္မွာ နမူနာယူစရာ ေဟာျပခဲ့ပါေသးတယ္။ တံတားေတြေဆာက္၊ လမ္းေတြေဖာက္၊ ဆည္ေတြတည္၊ ၿမိဳ႕သစ္ေတြတည္၊ အိမ္ယာေတြလုပ္ေပး၊ ေရတြင္းေတြတူးေပး၊ စီးပြားေရးေတြ တိုးတက္ေအာင္ႀကံစည္ေပး။ ဥပေဒေတြျပဌာန္းၿပီး လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို ကာကြယ္ေပးဆိုတာေတြဟာ ဘယ္စနစ္ ဘယ္အစိုးရျဖစ္ျဖစ္ မလြဲမေသြ တာ၀န္ယူလုပ္ေပးရတာခ်ည္းပါဘဲ။ တကယ့္ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးခဲ့သလား။ လုပ္ေပးသလိုလိုနဲ႔ ပိုၿပီး ႐ုပ္ပိုင္းနာမ္ပိုင္းေတြ ၾကပ္တည္းလာသလားဆိုတာ အခ်ိန္က စကားေျပာလာပါတယ္။ တကယ့္ကို ေစတနာပါပါနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုးအတြက္ အဓိက လုပ္ေပးခဲ့ရင္ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ႕ေတြ၊ ဆႏၵျပမႈ႕ေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးေတြ ျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိႏိုင္ပါဘူး။
၆၂ခုႏွစ္က စတြက္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀နီးနီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဆက္ဆက္နဲ႔ ျမန္မာျပည္ဟာ ျဖတ္သန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ ၅၀နီးပါးမွာေဘးပတ္၀န္က်င္က ႏိုင္ငံနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ပါ။ ေတာ္ေတာ္ေလး ေနာက္က်က်န္ခဲ့တာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ပါဘဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕စနစ္ဇယား ေစတနာမွားယြင္းမႈ႕ေတြကို ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္း ျပည္ပကိုလိုလက္သစ္ေတြေၾကာင့္တို႔၊ ျပည္တြင္းပုဆိန္႐ိုးေၾကာင့္တို႔လို႔ အျပစ္ပံုခ်တာဟာလဲ သဘာ၀မက်ပါဘူး။ အဓိက တာ၀န္ရွိတာက အာဏာလက္ရွိေတြ ေပၚမွာသာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က အစဥ္အလာအရ ဗုဒၶအယူ၀ါဒအားႀကီးပါတယ္။ ေယဘူယ်ၾကည့္ရင္ ေတာ္႐ံုဆင္းရဲမႈ႕ေလာက္ကေတာ့ ဗုဒၶအဆံုးအမေၾကာင့္ ခံႏိုင္ရည္ရွိပါတယ္။ စိတ္လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ခြင့္ရရင္ဘဲ ေက်နပ္ေနၾကတဲ့ "ျပည္ေထာင္စု"ႀကီးပါ။ အတြင္းသေဘာၾကည့္ရင္လည္း အေတြးအေခၚ ပညာဗဟုသုတနဲ႔ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးလဲ အဆင့္ရွိတဲ့ "ျပည္ေထာင္စုသား" ေတြပါ။ အခုေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစဥ္အဆက္ေတြဟာ သာမာန္ စည္းစိမ္ယစ္မူး႐ံုတင္မက၊ မိသားစုေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘ၀ေတြထဲအထိ က်ဴးေက်ာ္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ႕ေတြ ျပဳမူလာေတာ့ ျမန္မာျပည္သားေတြဟာ ႐ုန္းကန္မႈ႕သေဘာေတြ ျဖစ္လာခဲ့တာ။ အဲ့ဒါကို အဆိုးျမင္၀ါဒီေတြလို႔ ေခၚႏိုင္ပါသလား။ အခုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီးမွာ ျဖစ္ေနပံုက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမားေတြနဲ႔ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမားေတြကို မွီၿပီးစီးပြားျဖစ္ေနၾကတဲ့ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းအပါအ၀င္ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးက လူေတြက အေကာင္းျမင္၀ါဒီေတြျဖစ္ၿပီး၊ ႐ုပ္ပိုင္းနာမ္ပိုင္း အၾကပ္အတည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ က်န္ျမန္မာျပည္သားေတြက အဆိုးျမင္၀ါဒီေတြ ျဖစ္ေနပါေရာလားခင္ဗ်ာ။ ။
Thursday, February 28, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment