Wednesday, July 25, 2007
ေခတ္တေခတ္၏ အတၳဳပၸတၱိ (သုိ႔မဟုတ္) ကမၻာကုိ ဘီးမ်ားေပၚတင္ျခင္း
စာအုပ္အမည္၊ ၊ ေမာ္ေတာ္ကားတစင္း၏ အထုပတၱိ (The Life of Automobile)
စာေရးသူ၊ ၊ အီလ်ာအာရင္ဘါဂ္ (၁၈၉၁-၁၉၆၇)
ဘာသာျပန္သူ၊ ၊ ျမသန္းတင့္
ထုတ္ေ၀သူ၊ ၊ ဦးတင္အုန္း။ မုိးမင္းစာေပ။ အမွတ္ ၉၃ ။ ေလးေဒါင့္ကန္လမ္း ။သဃၤန္းကြ်န္း ။ရန္ကုန္၊
ေခတ္တုိ႔သည္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္မႈမ်ုားျဖင့္ ေရြ႔လွ်ားၾကသည္၊ ထုိ႔အတူ ကမၻာသည္လည္း ေခတ္ႏွင့္ အတူ လုိက္ပါႈ ေရြ႔လွ်ားရသည္၊ ကမၻာေပၚတြင္ မွီတင္းေနထုိင္သူအားလုံးသည္လည္း မိမိဆႏၵရွိသည္ျဖစ္ေစ။ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ေခတ္ႏွင့္ အတူ ေရြ႔လ်ားေမ်ာပါ ၾကရသည္၊ မလုိက္ႏုိင္သူမ်ားကေတာ့ ဤအတုိင္းသာ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္၊ ေရွးေခတ္ေဟာင္း မ်ားကို လြမး္ေမာတမ္းတသူမ်ားအျဖစ္ႏွင့္၊ ၿပီးေတာ့ သမုိင္း ကလည္း သူတုိ႔ကို ခ်န္ရစ္ခဲ့သည္၊
ရုရွားစာေရးဆရာျဖစ္သည့္ အီလ်ာအာရင္ဘတ္ (၁၈၉၁-၁၉၆၇) (ပါရီက်ဆုံးခန္း။ ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္ (The Thaw)/ Memorials)ေရးခဲ့သူ) ၏ “ေမာ္ေတာ္ကားတစင္း၏ အထုပတၱိ (The Life of Automobile)” အမည္ရ ၀တဤၽဳကုိ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ (ဆရာ) ျမသန္းတင့္ က ျမန္မာဘာသာျပန္ဆုိခဲ့သည့္ ပထမအၾကိမ္ထုတ္ စာအုပ္ကို ဖတ္ခဲ့ရသည္၊ ဘာသာျပန္သူ၏ အမွာအရဆုိလွ်င္ ဤ၀တၳဳသည္ “၀တၳဳ မဟုတ္ေသာ ၀တၳဳဳ” (non fiction novel) သုိ႔တည္းမဟုတ္ (Non-fiction fiction) ဟု ေခၚေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္၊ ဆုိလုိသည္မွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ကိုေဖာ္ က်ဴးျခင္း ျဖစ္သည္၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ စဥ္းစားခ်က္မ်ားမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔ ဘ၀၏ အခ်က္အလက္မ်ားကို အကြင္းလုိက္။ အကြက္လုိက္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္၊
သုိ႔ေသာ္ ဤ၀တၳဳသည္ ကားတစင္း၏ အထုပၸတၱိမွ်သာ မဟုတ္၊ ေမာ္ေတာ္ကား ျဖစ္ေပၚတုိးတက္လာသည့္ ကာလအတြင္းမွ ႏုိင္ငံေရး။ စီးပြားေရး။ လူမႈေရးတုိ႔ကုိ ဆက္စပ္ေဖာ္ျပထားသည္၊ ထုိ႔အျပင္ လူမႈဆက္ဆံေရးအသြင္မ်ား။ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အက်ဳိးအျမတ္ရလုိမႈမ်ား။ မဟာမိတ္အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေက်ာဒါးႏွင့္ ထုိးသည့္ အျပဳအမူမ်ား စသည္တုိ႔ကို ေတြ႔ရသည္၊ သုိ႔အတြက္ ဤ၀တၳဳသည္ သာမန္ကဲ့သုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ေမာ္ေတာ္ကား တစင္း ျဖစ္ေပၚလာမႈေၾကာင့္ အက်ဳိးအျမတ္ရရွိမႈ။ ထာ၀ရ အက်ဳိးစီးပြား။ ေသြးစုတ္ခံရမႈ ။ ကုိလုိနီ ဘ၀၏ တခဲနက္ မညး္ေမွာင္မႈ စသျဖင့္ ေဖာ္က်ဴး ထားျခင္းျဖစ္သည္၊ သုိ႔ေသာ္ တဘက္မွလည္း ဤစာအုပ္သည္ ရွည္လ်ားလွေသာ သေရာ္စာျဖစ္သည္၊ ရွည္လ်ားေသာ အလြမ္းဇာတ္လည္း ျဖစ္သည္၊ ဤကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေအာင္ မူလစာေရးဆရာကဘဲ ဖန္တီးခဲ့သည္လား။ ဘာသာျပန္ဆရာကဘဲ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္လား၊ က်ေနာ္လည္း မသိႏုိင္ေခ်၊ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္ နားလည္သေလာက္ စာညႊန္း ေပးလုိက္ခ်င္းသာ ျဖစ္ပါသည္၊
သမုိင္းဦးဘုံေျမေခတ္မွ စ၍ ေက်ာက္။သံ စသျဖင့္ ဖြံ႔ထြားလာသည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္ ရွင္သန္လာသည္၊ ေရေႏြးေငြ႔ေတာ္လွန္ေရးေၾကာင့္ စက္မႈေခတ္သုိ႔တက္လာခဲ့သည္၊ ထုိေခတ္ႏွင့္ အတူ လူမ်ား၏ စဥ္းစားမႈကလည္း အေတြးအေခၚမ်ားကုိ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။ ထင္ရွားသည္က မာက့္စ္ ၀ါဒ။ ဒါ၀င္အယူအဆ။ စသျဖင့္၊ အေျပာင္းအလဲမ်ားကလည္း ျမန္လြန္းလွသည္၊ နပိုလီယံေခတ္။ ပါရီကြန္ျမဴန္း အေရးေတာ္ပုံ။ အေရွ႔အိႏၵိယကုမၸဏီ စသျဖင့္ ေခတ္ေဟာင္းနယ္ခ်ဲ႔၀ါဒ၏ တံဆိပ္မ်ား၊
ထားေတာ့ ဤစာအုပ္သည္ ေမာ္ေတာ္ကားတစင္း ျဖစ္ေပၚလာျခင္းထက္ ထုိအျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ ကုိယ္စားျပဳခဲ့သည္၊ အခန္းအားျဖင့္ ခုႏွစ္ခန္းပါ၀င္သည္၊ “ေမာ္ေတာ္ကားတစင္းဖြားျမင္ျခင္း။ ကြန္ေဗယာၾကိဳးမ်ား။ တာယာမ်ား။ ကဗ်ာဆန္ေသာ ဖီဆန္မႈ။ ဓာတ္ဆီ။ စေတာ့ရွယ္ယာေစ်းကြက္။ လမ္းမ်ား။ ” စသျဖင့္၊ တခန္းခ်င္းစီတြင္ စက္မႈေခတ္ေၾကာင့္ တုိးတက္လာေသာ လူ႔ကမၻာကို ျမင္ရသကဲ့သုိ႔ ။ ဓနရွင္မ်ား၏ ေသြးစုတ္မႈမ်ား။ လူလတ္တန္းစားတုိ႔၏ ေတြေ၀တတ္မႈ။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္မႈမ်ား။ အလုပ္သမားလူတန္းစား၏ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္မႈ။ မိမိဘ၀၏ မုိးေကာင္းကင္ တကြက္ကိုသာသိေသာေၾကာင့္ စိတ္က်ေရာဂါကစ၍ အသက္အထိ ေပးရပုံကို(ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ၏ လႈိင္းျပင္းထန္ေနေသာ္လည္း အသက္ရွင္ရပ္တည္ႏုိင္မႈအတြက္) (အီလ်ာအာရင္ဘတ္၏ ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ကို ေဖာ္ျပသည့္အတုိင္း) ေတြ႔ရသည္၊ ဥပမာအားျဖင့္ ၾကည့္ၾကပါစုိ႔ ႔ ႔ ႔
“ကြန္ေဗယာၾကိဳးမ်ား”
အလုပ္သမား စံဒင္၏ အျဖစ္အပ်က္။ “စံဒင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနပါသည္၊ သုိ႔ရာတြင္ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကတေရးမွ် အိပ္မေပ်ာ္ပါ၊ ႔ ႔ သူညအိပ္ရာ၀င္သည္အထိ။ ေသသည္အထိ” (ႏွာ- ၈၀)
စက္ရုံပုိင္ရွင္၏ ဒုကၡ။ “ေမာ္ေတာ္ကား သူေဌးၾကီး စီထရြန္သည္ သူမႏုိင္ေသာ ၀န္ကို ထမ္း၍ရုန္းေနရသည္၊ ႔ ႔ ႔ လူတုိင္းကုိ ကားတစီးစီ ေထာက္ပံ့ေနရသည္ မဟုတ္ေလာ၊႔ ႔ ႔ ႔ ကုိယ့္အဓိဌာန္ျဖင့္ ကုိယ္လုပ္ေနရျခင္းျဖစ္သည္၊ ”(ႏွာ- ၉၂)
ဤ အခန္းသည္ ကြန္ေဗယာၾကိဳးမ်ား အခန္း ျဖစ္သည္၊ စိတ္ထိခုိက္စရာ အျဖစ္အပ်က္တခုက ေပၚလာသည္၊ ကြ်မ္းက်င္ လုပ္သားမ်ားက မကြ်မ္းက်င္သည့္ အလုပ္သမားမ်ားကို အလုပ္လုပ္ေဆာင္ပုံကို ရွင္းျပရသည္၊ နည္းျပမ်ားဟု ေခၚသည္၊ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား၏ ခန္႔မွန္းသတ္မွတ္ခ်က္ေၾကာင့္ အလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ အခ်ိန္မွီေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကရသည္၊ ထုိအခါ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရရွသူမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ေငြသည္ ေငြသာျဖစ္၏၊ လူသည္ လူသာျဖစ္ေသာ္လည္း ဖိႏွိ္ပ္သူႏွင့္ အဖိႏွိပ္ခံသူတုိ႔ ကြာၾကသည္၊ လူတုိင္း ေငြမရွိၾက။ သုိ႔ေသာ္ လူတုိင္း ေငြလုိသည္၊ ထုိ႔အတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲအေနျဖင့္ ေငြရရန္ အလုပ္လုိသည္၊ အလုပ္လုပ္သည့္အခါ မတရားမႈေၾကာင့္ ေငြရေသာ္လည္း လုပ္ရသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ မမွ်၊ ထုိ႔အတြက္ ကားစက္ရုံအတြင္းရွိ အလုပ္သမားတုိင္းသည္ နည္းျပမ်ားကို ေဒါတင္းသည္၊ မဆက္ဆံၾက၊ ထုိအခါ လူသည္လူသာျဖစ္သည္၊ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္က က်ဥ္ေသာလူသည္ မည္သုိ႔ေနမည္နည္း၊ ဤစာအုပ္တြင္ ျပထားသည္က “ဆိန္းျမစ္ထဲခုန္ခ်ၾကမွာဘဲ၊ ့ ့ ့ ျမစ္ေရသည္ အညွဳိးတၾကီးျဖင့္ ေတာက္ပဆဲ၊ လီပြန္႔သည့္ ့ ့ ့ ့ ့ သည္အတုိင္းအသက္ရွင္မေနခ်င္၊ ပင္ပန္းလွၿပီ။ ့့့့့့့ ့ ့ ့ ့ ့ရဲက ့့့့့ ့့့့့ ့ ့ ့ ့သူတာ၀န္က်ခဲ့သည္မွာ ေလးႏွစ္ရွိၿပီ၊ ျမစ္ေရျပင္ကို လူေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ စိမ္းစိမ္းၾကီး စုိက္ၾကည့္သည္ကို သူသိသည္၊ ့ ့ ့ ့ ” (ႏွာ၁၀၀-၁၀၁)
ကြန္ေဗယာခ်ိန္းဆက္ၾကိဳးသည္ လူေတြႏွင့္ ေႏွာင္ဖြဲ႔တည္းထားသည္ဟု စာေရးဆရာက ဆုိ၏၊ အရင္းရွင္ကလည္း ေငြအတြက္။ အလုပ္သမားကလည္း အသက္ရွင္ေရးအတြက္ စက္မႈေခတ္တြင္ ရပ္တည္ေနရသည္၊ သူ႔ထက္ကဲသည့္ အထက္ ႏုိင္ငံေရးအလႊာမွ အမတ္တဦးက ကြန္ေဗယာႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ကြန္ေဗယာ ခါးပတ္ၾကိဳးၾကီးဟာ လူကို ကြ်န္ျပဳဖုိ႔ လုပ္ထားတာမဟုတ္ဘူးဗ်၊ ေလာကၾကီးကုိ ျပည့္စုံေအာင္လုပ္ေပးတဲ့ နည္းလမ္းျဖစ္တယ္၊ ့့ ့ ့ ့ ” (ႏွာ-၁၀၉) သူတုိ႔ကေတာ့ ဥပေဒျပဳသူမ်ားျဖစ္သည္ မဟုတ္လား၊
က်ေနာ္တုိ႔သည္ တရားမ၀င္ အလုပ္သမား အခြင့္အေရးအတြက္ ယခု အခါ ေျပာေနၾကသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ထုိေခတ္အခါက တရား၀င္ ျဖစ္သည့္ အလုပ္သမားမ်ားသည္ပင္ အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ခံေနရေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပထားသည္၊ ေမာ္ေတာ္ကား စက္ရုံတြင္ လုပ္သည့္ အလုပ္သမားတေယာက္က “လက္ေခ်ာင္းႏွစ္ေခ်ာင္း။ လက္ေခ်ာင္းႏွစ္ေခ်ာင္း”ဟု ေအာ္သြားသည္၊ ့ ့ ့ ့ ဒါက စက္ရုံအျပစ္မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်၊ ့ ့ ့ ့ သူတုိ႔ကလည္း သူတုိ႔ဘဲ၊ စက္နဲ႔အလုပ္လုပ္တယ္ဆုိတာ ေမ့ေနၾကတယ္၊”ႏွာ-၁၂၃-၁၂၄
“တာယာမ်ား”
အီေကြတာမ်ဥ္း ေအာက္ဘက္ေရာက္ေနသည့္ လူ၀ါလူရုိင္းမ်ားအေၾကာင္းလွည့္ၾကဦးစုိ႔၊ ေရာ္ဘာပင္သည္ အီေကြတာႏွင့္ နီးစပ္သည့္ ေဒသမ်ားတြင္သာ ေပါက္ႏုိင္သည္၊ ထုိ႔အတြက္ ေသြးျဖဴ သုိ႔မဟုတ္ ေရာ္ဘာေစးသည္ ကားအတြက္တင္မက က်န္ေသာ အရာမ်ားအတြက္လည္း အေရးၾကီး အရာျဖစ္သည္၊ ထုိအခါ အာရွေဒသအား လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္မ်ားစြာအတြင္းမွ ကိုလုိနီ ျပဳထားခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္ ျပင္သစ္ ဒက္ခ်္ တုိ႔သည္ ေရာ္ဘာေစး၏ အေရးၾကီးမႈကို လ်စ္လ်ဴ မရႈခဲ့ၾက၊အနိမ့္ဆုံး ေမာ္ေတာ္ကားအတြက္ တာယာမ်ားလုိသည္ မဟုတ္ေလာ၊ သုိ႔ေသာ္ ေဟဗီယာအပင္မ်ားသည္ ေနာင္ ရာစုမ်ားအတြင္း အတိတ္ကို္လုိနီ လူ၀ါမ်ား၏ နာက်ည္းခံခက္ဘြယ္ေ၀ဒနာမ်ားကို ေလလာလာ။ မလာလာ ေျပာျပေနၾကလိမ့္မည္၊ ေက်ာတခုလုံး အပုပ္ခံၿပီး ရွင္သန္ခဲ့ရသည့္ လူဘ၀ ခဏတာသည္ ဆန္တဆုတ္။ ဆန္ျပဳတ္တခြက္အတြက္သာျဖစ္ခဲ့ရသည္၊ ကိုလိုနီျပဳသူမ်ားက သီးစုံအရက္မ်ား။ အျခားခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္မ်ားကို ၿမိန္ရွက္စြာစားသုံးေနခ်ိန္တြင္ ေဟဗီယာ ေခၚ ေရာ္ဘာပင္မ်ားသည္ သူတုိ႔ပင္စည္မွ ေသြးျဖဴမ်ားထြက္ေရးအတြက္ ေရာ္ဘာျခစ္အလုပ္သမားမ်ား၏ ခႏၶာာမွ ေသြးနီမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ေနရျခင္းကို မသိမဟုတ္၊ သုိ႔ေသာ္ မည္သုိ႔တတ္ႏုိင္မည္နည္း၊ သက္ရွိသတၱ၀ါမေျပာႏွင့္ သက္မဲ့ျဖစ္ေသာ သူတုိ႔ကို္ယ္တုိင္ပင္ လွီးျဖတ္ေသြးစုတ္ ျခင္းခံေနရသည္မဟုတ္ေလာ၊
ဤအခန္းတြင္ ထာ၀ရ မိတ္ေဆြမရွိ။ ထာ၀ရ အက်ဳိးစီးပြားသာရွိသည္ ဟူေသာ အယူအဆကို ေဖာ္ျပထားသည္၊ “ ေရာ္ဘာျခံမ်ားကို အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးေတြ ပုိင္ၾကသည္၊ ေမာ္ေတာ္ကားကို ထုတ္လုပ္သူမွာ အေမရိကျဖစ္သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေမရိကန္တုိ႔သည္ ေရာ္ဘာကို အဂၤလိပ္တုိ႔ထံမွ ၀ယ္ရသည္၊” (ႏွာ-၁၆၉) အေမရိကန္ ေရာ္ဘာကုမြၽဏီမွ အရာရွိမ်ား အဂၤလန္နန္းရင္၀န္ ခ်ာခ်ီ လာေရာက္ေတြ႔သည့္အခန္းတြင္ “ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္မႈဟာ က်ေနာ္တုိ႔ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ …. မစၥတာခ်ာခ်ီက ယဥ္ေက်းစြာ ၿပဳံးကာ ၹ အဂၤလိပ္ေရာ္ဘာျခံပုိင္ရွင္ေတြက ဘာေၾကာင့္ ေရာ္ဘာေတြကို အရႈံးခံၿပီး ေရာင္းရသလဲဆုိတာကို….” (ႏွာ ၁၇၂) ဤကဲ့သုိ႔ မဟာမိတ္ႏုိင္ငံအခ်င္းခ်င္း ေရာ္ဘာစစ္ပြဲတုိက္ေနစဥ္ ၾကားညွပ္ခံရသည္မွာ အီေကြတာေျမာက္ဘက္ရွိ ၁၀ ဒိီဂရီအကြာအေ၀းအတြင္းရွိ နီကာရာဂြာႏုိင္ငံ၊ အေမရိကန္၏ အာသာငမ္းငမ္းလုိအပ္ေနေသာ ေရာ္ဘာေၾကာင့္ ကိုလုိနီအျပဳခံခဲ့ရသည္၊
“ကဗ်ာဆန္ေသာဖီဆန္မႈ”
စက္ရုံအလုပ္သမားမ်ားသည္ မျဖစ္စေလာက္ေသာ လုပ္ခကို ယူ၍ သူ႔ မိသားစုႏွင့္သူ အသက္ရွင္ေနထုိင္ေနရသည္မွာ ေသြးစုတ္ခံရျခင္းဟု နားလည္လာေသာအခ်ိန္တြင္ လုပ္ခလစာ တုိးျမ‡င့္ေရး။ အလုပ္ခ်ိန္ ေလ်ာ့ခ်ေရး စသည့္ အခြင့္အေရးမ်ားအတြက္ ဆႏၵျပလာၾကသည္၊ ထုိအခါ ပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္တဘက္တည္း ရပ္တည္သည့္ အလုပ္သမားကလည္း သူရပ္တည္ေရး အတြက္ သခင္အလုိက် အၾကိဳက္ေဆာင္ေပးရေတာ့သည္၊ ဤတြင္ ဖီဆန္မႈ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈပါလာသည္၊ ေသြးထြက္သံယုိမႈမ်ား ပါလာသည္၊ အသက္ေပးက်ဆုံးရမႈမ်ားပါလာသည္၊ ထုိ႔ေနာက္ တရားဥပေဒ၏ ေရွ႔ေမွာက္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ခံရသည္၊ သုိ႔ေသာ္ တရားဥပေဒအေၾကာင္းထက္ စာလွ်င္ ကုိယ္ယုံၾကည္သည့္ အယူ၀ါဒဘက္မွ ရပ္တည္ စဥ္းစားၾကသည္၊ လက္၀ဲ။ လက္ယာ။ စက္ရုံပုိင္ရွင္အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ဆက္စပ္ေနေသာ ၄င္းတုိ႔၏အက်ဳိးစသျဖင့္ ျငင္းခုံရင္း ေသဆုံးသူႏွင့္ တရားခံ ကိစၥသည္ ေနာက္ေရာက္သြားသည္၊ သာမန္ ရဲအရာရွိငယ္တဦး၏ မွန္ကန္ေသာ အျမင္သည္ ဤေခတ္။ဤစနစ္။ ဤဥပေဒေအာက္ မရွဴမလွ ေနာက္ေကာက္က်ခဲ့ရသည္၊ ေနာက္ဆုံး မဲခြဲဆုံးျဖတ္ၾကေတာ့ မဲသာသူက အႏုိင္ရသြားသည္၊ ေသဆုံးသူ၏ က်န္ရစ္ေသာ ဇနီးႏွင့္သားကိုေတာ့ ဖုတ္ေလသည့္ ငပိ ရွိသည္ဟု မထင္၊
တရားခံေရွ႔ေန၏ ေျပာစကားက ေျပာင္ေျမာက္လွသည္၊ ‘တကယ္လုိ႔ ဆာေဗးတီးယား (ေသဆုံးသူ) အဲဒီေန႔က အလုပ္ခြင္ကို ဆင္းရင္ သူအသတ္ခံရမွာမဟုတ္ဘူးၹ’ (ႏွာ၂၄၁)၊
တရားခ်မွတ္ၿပီး လူတေယာက္မွ မရွိသည့္ တရားရုံးေတာ္ကို ဖြဲ႔ႏြဲ႔ရာတြင္ “ ရုံးတြင္ အုိမင္း၀ါၾကန္႔ေနေသာ သာမီစာရီ တရားဥပေဒေစာင့္ နတ္သမီးသာလွ်င္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္၊ သူ႔မ်က္လုံးမ်ားကို ပ၀ါစည္းထားသည္၊ မ်က္လုံးေတြက ဘာမွမျမင္ရဆုိေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့၊ (ႏွာ၂၄၃)
ဤစာအုပ္၏ က်န္သုံးခန္းျဖစ္သည့္ “ဓာတ္ဆီ။ စေတာ့ရွယ္ယာေစ်းကြက္။ လမ္းမ်ား” စသည္တုိ႔သည္လည္း အထက္မွ ညႊန္းခဲ့သည့္ အခန္းမ်ားတြင္ ပါသလုိ ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ သက္ဆုိင္ေနသည့္ အစိတ္အပုိင္းတခုခ်င္းစီအတြင္း ပါ၀င္ေနသည့္ အစိုးရ။ ကုမၸဏီပုိင္ရွင္။ ပြဲစား။ အလုပ္သမား။ ႏုိင္ငံေရးသမား။ သံတမန္မ်ား။ ေစာ္ဘြားမ်ား စသည့္ သူတုိ႔၏ ဆက္ဆံမႈမ်ား။ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား။ ေတာင္းဆုိမႈမ်ား။ ကလိန္က်လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား စသျဖင့္ တခန္းခ်င္းစီအလုိက္ေဖာ္ျပထားသည္၊ စာဖတ္သူတုိ႔ ကိုယ္တုိင္ ဖတ္ၾကည့္ျခင္းသည္ကေတာ့ စာအုပ္၏ ေပးလုိသည့္ အေၾကာင္းအရာကို ထိထိမိမိ ခံစားရမည္ျဖစ္သည္၊ သုိ႔အတြက္ ဤသုံးခန္းကိုေတာ့ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ေကာက္ႏႈတ္မေဖာ္ျပေတာ့ ေပ၊
အဖြင့္စာပုိဒ္တြင္ က်ေနာ္ေရးခဲ့သလုိ “ေခတ္တုိ႔သည္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္မႈမ်ုားျဖင့္ ေရြ႔လ်ားၾကသည္၊ ထုိ႔အတူ ကမၻာသည္လည္း ေခတ္ႏွင့္ အတူ လုိက္ပါ၍ေရြ႔လ်ားရသည္၊” က်ေနာ္တုိ႔ ေခတ္ၾကီးကေရာ၊ ဤ၀တၳဳတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ႏုိင္ငံေရး။ လူမႈေရး။ စီးပြားေရး စသည့္ ဆက္ဆံမႈမ်ား ရွိပါေသးသေလာ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ျဖတ္သန္းေနသည့္ ေခတ္သည္ ေမာ္ေတာ္ကားေပၚကာစ ေခတ္မဟုတ္ေတာ့၊
ဂလုပ္ဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းေခတ္။ နည္းပညာေခတ္ျဖစ္သည္၊ ဤေခတ္၏ ႏုိင္ငံေရး။ လူမႈေရး။ စီးပြားေရး ဆက္ဆံေရးမ်ားကား မည္သုိ႔ရွိသည္ဆုိသည္ကို ဤေခတ္ႏွင့္အတူ ျဖတ္သန္းသူမ်ားကသာ အသိဆုံးျဖစ္မည္၊ ယခုေခတ္တြင္ လူတန္းစားမ်ားၾကား ဆက္ဆံေရးပုံစံ ေျပာင္းလဲသြားၿပီလား၊ အလုပ္သမားမ်ားအေပၚ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား ေပ်ာက္သြားၿပီလား၊ အသားအေရာင္ခြဲျခားမႈမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီးလား၊ ကိုလိုနီျပဳမႈမ်ား ကင္းမဲ့သြားၿပီလား၊ ေရာ္ဘာကဲ့သုိ႔ေသာ ကုန္ၾကမ္း သယံဇာတကို ရယူလုိ၍ တုိက္ခုိက္သည့္ စစ္ပြဲမ်ားရပ္တန္႔သြားၿပီလား၊ မဟာမိတ္အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေက်ာဒါးႏွင့္ ထုိးသည့္ျဖစ္ရပ္မ်ား ေပ်ာက္ဆုံးၿပီလား၊ လက္၀ဲ။ လက္ယာတုိက္ပြဲ ၿပီးဆုံးၿပီးေနာက္ လက္ယာမ်ားက အႏႈိင္းအဆမဲ့ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီလား၊ မေအာင္ျမင္ရင္ မည္သည့္၀ါဒသစ္ေတြ တုိး၀င္လာခဲ့သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ လႊမ္းမုိးႏုိင္ခဲ့သလဲ… စသျဖင့္ ေမးခြန္းမ်ားကုိ မ်က္ေမွာက္ေခတ္က က်ေနာ္တုိ႔အား ျပန္ေမးေနသည္ဟု ဤစာအုပ္ဖတ္ၿပီး က်ေနာ္ ႏႈိင္းယွဥ္ခံစားမိသည္၊ ဤေမးခြန္းမ်ားအားလုံးသည္ ေယဘုယ် သေဘာေဆာင္သည့္ အေမးမ်ားသာျဖစ္သည္၊ သုိ႔ေသာ္ ဤေယဘုယ်ေမးခြန္းမ်ားအတြက္ပင္ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးတြင္ အေျဖအသင့္ရွိေနၿပီလားဆုိသည္ကို က်ေနာ္မသိႏုိင္၊ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔ ၾကိဳးစား၍ အေျဖရွာရန္ေတာ့ လုိပါသည္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးသည္ ဤေခတ္ထဲတြင္ ပါ၀င္ျဖတ္သန္းေနၾကရသည္ မဟုတ္ပါလား၊
ေခတ္ၿပိဳင္၀က္ဆုိက္တြင္ ဤေဆာင္းပါးအား ၿငိမ္းေဇ နာမည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္သည္။
ျမင့္ေဇေရးသားအိပ္မက္သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment