Wednesday, July 11, 2007

"၀"လံုး ေရးဘို႕ သင္ေပးသူ

လူတိုင္း ကိုယ္စီမွာ " ဆရာ " ဆိုတာ ရွိၾကပါလိမ္႕မယ္။ ကႀကီး ၊ ခေခြး(ေကြး) သင္ေပးတဲ႕ ဆရာ ၊ ဘိုင္အိုေလာ္ဂ်ီ သင္ေပးတဲ႕ ဆရာ၊ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီ သင္ေပးတဲ႕ဆရာ ၊ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္လာျပန္ေတာ႕လည္း အလုပ္ေတြ သင္ေပးတဲ႕ ဆရာ .... ဟိုဆရာ ၊ ဒီဆရာ စသည္ျဖင္႕ေပါ႕ေလ...။

ထားပါေတာ႕ ဟိုဆရာ ၊ ဒီဆရာေတြ အေၾကာင္းကို ၊ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ငယ္ဘ၀ ၀လံုး ေရးတတ္တဲ႕ အခ်ိန္ကစလို႕ ၊ ဒီေန႕ ဒီအခ်ိန္အထိ ေတြခဲ႕ရတဲ႕ ဆရာေတြ အေၾကာင္းကိုပါ ။

ခ်စ္စြာေသာ Internet ခ်စ္သူ ...
" မင္းရဲ႕ ဆရာေတြ အေၾကာင္းကို ေျပာေနရေအာင္ မင္းက ဘာေကာင္မို႕လဲ ..." လို႕ စိတ္ထဲက မေျပာလိုက္ပါနဲ႕။ ကြ်န္ေတာ္ အထက္က ဆိုၿပီးသလို လူတိုင္းကိုယ္စီမွာ ငယ္ဘ၀ကေန လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ဆရာေတြ ရွိခဲ႕ၾကသလို ၊ ကြန္ေတာ္႕မွာလည္း ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး အတြက္ အမွတ္တရ ျဖစ္ေနစရာ ဆရာေတြရွိခဲ႕တာေၾကာင္႕ လူထဲက လူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႕ ကြ်န္ေတာ္က ကြ်န္ေတာ္႕ ဆရာေတြအေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္ရတာပါ ။ မိတ္ေဆြတို႕လည္း မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕ ငယ္ဘ၀က ဆရာေတြအေၾကာင္းကို ျပန္စဥ္းစား ၊ ျပန္ေတြးေတာၿပီး ၊ ျပန္ေျပာလို႕ ရတာေပါ႕ေနာ္ ...။


ပထမဆံုး ကြ်န္ေတာ္ကို ၀လံုးေရးတတ္ေအာင္ သင္ေပးတဲ႕ ဆရာကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းသား ၊ ေက်ာင္းသူေတြနဲ႕ ဆရာ ၊ ဆရာမေတြ အားလံုးက " ဆရာေလး " လို႕ ေခၚပါတယ္။ ဆရာေလးရဲ႕ နံမယ္ အရင္းကိုေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ႕ပါဘူး ။ ကြ်န္ေတာ္ သူငယ္တန္း ေနခဲ႕တဲ႕ေက်ာင္းက မႏၱေလး ၿမိဳ႕အ၀င္ တံခြန္တိုင္စစ္တပ္ အတြင္းမွာရွိတဲ႕ အမွတ္ (၅၀) မူလတန္းေက်ာင္းပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းရဲ႕ေရွ႕မွာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ကားလမ္းမႀကီး ရွိပါတယ္ ။ ရန္ကုန္ဘက္ကို ထြက္တဲ႕ "ျမသံုးလံုး" အေ၀းေျပး ကားႀကီးေတြ ေက်ာင္းေရွ႕ကို ျဖတ္တဲ႕အခ်ိန္ဟာ ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ပါ။

ဆရာေလးက ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းနဲ႕ မလွမ္းမကမ္းမွာ ရွိတဲ႔ " ေတာင္ျမင္ " ရြာမွာေနပါတယ္ ။ အမ်ားစုေနထိုင္သူေတြဟာ ျမန္မာျပည္ဖြား အိႏိၵယအႏြယ္ မြတ္စလင္ ဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္႕ ဆရာေလးရဲ႕ ရုပ္ရည္က ေဘာလိ၀ုဒ္ မင္းသားႀကီး အမီတာဘဂ်မ္း ႏုစဥ္အခါက ရုပ္ရည္မ်ိဳးပါ ။ ဒါေပမယ္႕ ေက်ာင္းကိုလာတဲ႕ အခါတိုင္းမွာ တိုက္ပံုအကၤ်ီ ၊ လည္ကတံုး အကၤ်ီ ၊ ဘန္ေကာက္လံုခ်ဥ္ နဲ႕ ကတၱီပါ ဖိနပ္ကို ျမန္မာဆန္ဆန္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္ဆင္တတ္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္႕ကို ၀လံုး ေရးတတ္ဖို႕ သင္ေပးတဲ႕ အခ်ိန္တုန္းက ဆရာေလးဟာ လူပ်ိဳလူလြတ္ တစ္ေယာက္ပါ ။ ဆရာေလးရဲ႕ မိဘေတြဟာ ၀မ္းစာ ျပည္႕စံုၾကပါတယ္ ။ ဆရာေလးတို႕ မိသားစုမွာ မႏၱေလး နဲ႕ ေက်ာက္ဆည္ ေျပးေနတဲ႕ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြ ရွိပါတယ္။ အခုေခတ္ ရန္ကုန္ အေခၚေတာ႕ " ဗိုက္ပူ " ေပါ႕။ ကားႀကီးေတြတိုင္းရဲ႕ ေရွ႕မွာလည္း " ဘြန္း " ဆိုတဲ႕ နံမယ္ေတြ ကိုေရးထားပါေသးတယ္။ " ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း " ရဲ႕ နံမယ္ အတိုေကာက္ " ဘြန္း " နဲ႕ တင္စားထားတာပါ။ နံမယ္နဲ႕ ထပ္တူ ကားႀကီးေတြကလည္း ေက်က္ဆည္ ၊ မႏၱေလး လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဘယ္ကားကမွ လိုက္မမွီပါဘူး။

ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက တနဂၤေႏြ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အဘိုးအဘြားေတြေနတဲ႕ ဘုရားႀကီးနားက အိမ္ကိုသြားတိုင္း တခါတေလမွာ ဆရာေလးတို႕ မိသားစုပိုင္တဲ႕ " ဘြန္း " ဆိုတဲ႕ ကားႀကီးနဲ႕လည္း ဆံုတတ္ပါတယ္။အဲဒီအခါမွာ ကြန္ေတာ္တို႕ တစ္မိသားစုလံုးကို ရင္းႏွီးေနတဲ႕ ကားေမာင္းသူ ဆရာေလးရဲ႕ အစ္ကိုက ကြ်န္ေတာ္႕ကို သူ႕ရဲ႕ ေပါင္ေပၚတင္ၿပီး ကားေမာင္းတတ္ပါတယ္။

၁၉၇၃ ခုႏွစ္နဲ႕ ၇၄ ခုႏွစ္မွာ သူငယ္တန္းေလးနဲ႕ သူငယ္တန္းႀကီးကို ဆရာေလးရဲ႕ အတန္းမွာ ေနခဲ႕ရၿပီး ၊ သူငယ္တန္း ေအာင္ၿပီးတဲ႕ေနာက္မွာေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ အေဖက တပ္မေတာ္ကေန အနားယူခဲ႕တဲ႕အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ မိသားစုလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ လမ္း(၈၀) ေပၚက တာရဲတန္းရပ္ကြက္ ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ႕ၾကပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က စလို႕ ဒီေန႕၊ ဒီအခ်ိန္အထိ ကြ်န္ေတာ္႕ကို ၀လံုးေရးတတ္ဖို႕ သင္ေပးခဲ႕တဲ႕ ဆရာေလးကို မေတြ႕ျဖစ္ေတာ႕ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္ကို အလည္ျပန္ေရာက္တိုင္း ကြ်န္ေတာ္စီးလာတဲ႕ အေ၀းေျပး Express ကားႀကီး မႏၱေလးၿမိဳ႕ အ၀င္ကို ေရာက္ရင္ "ေတာင္ျမင္႕ရြာ" ကားလမ္းေဘးမွာ ရပ္ထားတတ္တဲ႕ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြထဲက " ဘြန္း " ဆိုတဲ႕ ကားႀကီးေတြကို လိုက္ရွာ တတ္ပါတယ္။ ေတာင္ျမင္႕ရြာ ေက်ာ္လာတာနဲ႕ တံခြန္တိုင္ စစ္တပ္အေပါက္၀က ကြ်န္ေတာ္ သူငယ္တန္း ေနခဲ႕ဘူးတဲ႕ ေက်ာင္းေလးကို သတိတရနဲ႕ လွမ္းေငးမိပါတယ္။ဟိုးတုန္းက ၀လံုးေရးတတ္စ အရြယ္ ငယ္ဘ၀ရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ စကၡဳဖန္သားျပင္ ေပၚမွာ တခန္းၿပီးတခန္းေပၚလာတဲ႕ လြမ္းေမာဖြယ္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း တပုဒ္လို လြမ္ဖြယ္အတိ ဖံုးလြမ္းလို႕ ေနပါေတာ႕တယ္ ။ ။

No comments: